ВИХОВНІ ГОДИНИ

 

Виховна година на тему: 

«Твоє хобі»

Мета уроку:  розкрити зміст поняття «хобі», ознайомити учнів із видами чоловічих хобі та топ 10 найсучасніших захоплень молоді.

І. Як знайти своє хобі?

Начебто все добре – сім'я, навчання, друзі, але чогось для повного щастя не вистачає, чого ж? Може бути, хобі – захоплення, яке допоможе відпочити від роботи і налаштуватися на нові подвиги? Але як знайти своє хобі, і які вони бувають? Хобі, захоплення - важлива частина життя людини. Настільки важлива, що одне з перших питань, яке задасть Вам англієць при знайомстві, буде "Яке у Вас хобі?". Хобі –це життєве захоплення людини (тимчасове, або постійне), яким їй хочеться займатися, не шкодуючи часу і сил. Значить хобі нам може розповісти про те, до чого тягне людину, які в неї "таргани в голові" і навіть про те, які в людини найважливіші проблеми в даний момент.

Хобі в дорослих можуть бути, а може їх і не бути. Для підліткового віку захоплення це характерна риса. Підлітковий вік без захоплення подібний до дитинства без гри.

Захоплення у підлітків і різноманітні, і відносно обмежені. Хокей і футбол, мотоспорт и автомобілі, поп-музика. Але поряд з ними зустрічаються найнеочікуваніші хобі. Виділені такі типи захоплень:

Інтелектуально-естетичні захоплення - пов’язані з глибоким інтересом до любимої справи (музики, малювання, радіотехніки, історії або до розведення квітів, птахів, риб і т. д.).

До цієї ж групи відносяться і любителі постійно що-небудь винаходити або конструювати. Часто подібні заняття для інших, особливо старших, здаються непотрібними і дивними. Однак для самого підлітка вони надзвичайно цікаві та важливі; йому, байдуже, як до цього ставляться інші. Поглинуті захоплюючою для них справою, підлітки іноді запускають навчання і інші справи і майже весь час віддають улюбленій справі.

Як знайти своє хобі?

Роздумуєте, чим зайнятися на дозвіллі? Хіба у вас немає ніяких захоплень? Такого не буває, хтось приділяє весь вільний час читанню книг (всіх підряд або певної спрямованості), хтось обожнює вивчати нові рецепти страв, хтось вважає своїм обов'язком перепробувати всі комп'ютерні ігри. Є у вас таке заняття, яке приносить вам задоволення? Якщо є, то вам турбуватися нема про що – ось воно, ваше хобі.

Якщо такого не знайшлося, то доведеться думати, яким хобі можна зайнятися. Для цього потрібно згадати, ніж вам хотілося б зайнятися. Тільки не треба думати, що у вас немає ніякого таланту, згадайте, як будучи дитиною, ви відповідали на запитання «що ти вмієш?» Цілим списком талантів. Не могло ж це все зникнути.

Якщо спогади ні до чого не привели, то дізнайтеся, які хобі є у ваших знайомих. Може бути, їх розповіді надихнуть вас на придбання точно такого ж захоплення. Дивіться передачі в яких розповідається, які існують хобі.

Які бувають хобі та інтереси?

Щоб визначитися з тим, яким хобі можна зайнятися, потрібно знати які вони бувають. Можливо, ця класифікація нагоді вам при виборі захоплення для себе.

Активні захоплення. Сюди можна віднести заняття будь-яким видом спорту, від паркуру до бальних танців. Підійдуть тим, хто прагнути підтримувати себе в хорошій фізичній формі і воліє у вихідні прогулянку на лижах лежання на дивані.

·       Бокс

·       Футбол

·       Волейбол

·       Теніс

·       Плавання

·       Карате

·       Дзюдо

·       Шахи та шашки

·       Кінний спорт

·       Автомобіль - це добре. Це зручно, швидко, красиво і практично. Бувають, звичайно, і проблемки у зв'язку з  автомобілем, але - у зв'язку з чим їх немає? А поки ви думаєте, що відповісти, автомобіліст намотає купу кілометрів. І буде цим задоволений.

·       Парку́р  — фізична дисципліна, в якій тренується подолання будь-яких перешкод на своєму шляху, за допомогою пристосування своїх рухів до навколишнього середовища. Паркур був заснований у Франції Давидом Беллем і Себастьяном Фука. Поєднує в собі особливу філософію (світосприймання), гімнастику, легку атлетику і білдерінг (лазіння стінами). Люди, які займаються паркуром, називаються трейсерами.

·       Туризм – пішохідний, лижний, велосипедний.

·       Риболовля

·       Велоспорт

Побутові захоплення:

·       Розведення тварин, риб, птахів.

·       Вирощування рослин (дерева, квіти, декоративні рослини).

·       Кулінарія. Чудове хобі – питання, що приготувати на вечерю, чим пригостити друзів, не варто перед тими, хто має таке захоплення. Не варто думати, що це якось буденно, ніхто не змушує вас готувати обридлі борщі (хоча зібрати різні рецепти цієї страви, вибрати кращий або придумати свій, теж досить захоплююче), візьміться вивчати якусь національну кухню.

·       Колекціонування. Тут розташувалися всім відомі збирачі марок, значків, гудзиків, монет і магнітів на холодильник. Особливої користі у цього заняття на перший погляд немає, та й місце для колекції потрібно. Але є й інша сторона – колекціонування розвиває пам'ять і ерудицію, – про своїх колекціях люди можуть розповідати довго й захоплено. А ще виникає можливість спілкування з такими ж «збирачами».

·       Виконання ремонтних робіт.

Саморозвиток. Напевно, самовдосконалення не можна повною мірою назвати хобі, але все ж з ним пов'язано безліч різних захоплень. Це і фізіогноміка, і астрологія, і розгадування кросвордів, і читання, і багато іншого.

Технічні захоплення:

·       Різьблення по дереву — вид декоративно -вжиткового мистецтва (також різьблення є одним з видів художньої обробки дерева поряд з випилюванням, токарною обробкою).

·       Ремонт та налаштування комп’ютерів.

·       Виготовлення меблів.

·       Ремонт побутової техніки.

·       Моделювання.

Творчі захоплення:

·       Малювання.

·       Дизайн інтер’єру, ландшафтний дизайн.

·       Акторське мистецтво.

·       Кіно, відео- зйомка.

·       Професійна фотографія.

Яке хобі приносить дохід?

Розшукуючи собі захоплення, ми розуміємо, що на нього доведеться витратитися. А так хотілося б за допомогою хобі поповнити свій бюджет! Ось тільки на якому хобі можна заробити? А практично на будь-якому, головне, щоб плоди вашої праці були якісними, мали успіх у людей. Наприклад, ви захоплюєтеся східною культурою – кухня, звичаї, традиції, мову. Вивчили ви, скажімо, японський. Так що заважає вам запропонувати свої послуги перекладача? І так можна поступити майже з кожним захопленням, головне – вірити в свої сили.

ІІ. Проведення дискусії з учнями на визначення їхнього хобі та вподобань.

Хобі сучасної молоді, рейтинг, топ 10.

Що таке хобі? Енциклопедичний словник дає таке визначення: "Хобі (англ. hobby), яке-небудь захоплення, улюблене заняття на дозвіллі".

У XXI столітті кожна людина може вибрати хобі собі до смаку. Це й не дивно - стільки всього цікавого навкруги! Різні дрібниці, які зроблять ваше життя барвистим і незвичним.

Яке ж заняття є улюбленим серед сучасної молоді?

На першому місці в рейтингу захоплень є кіно. Не знаючи, куди подіти себе в цей вечір, вирішуєш провести його в кінотеатрі. Чому? Просто захотілося з головою зануритися в спецефекти і часом настільки правдоподібну романтику. Зараз знімають багато історичних фільмів, на які теж великий попит. На жаль, люди грамотні і начитані знаходять масу недоліків і помилок в ідеальній на перший погляд картині. Це вже справжні кінокритики з досвідченим оком. Тим не менш, це не заважає насолоджуватися красою та пластикою улюблених акторів.

Друге місце посідає не надто оригінальна, але дуже поширена - пристрасть до музики! Прийнято вважати, що молодим людям подобається реп. Але далеко не всім. Зараз все більш популярними стають забуті хіти 80-90-х років. Зверніть увагу на дискотечні ремікси і ви почуєте пісні Queen, Scorpions, C.C. Catch і багатьох інших відомих виконавців.

 

Третє місце розділили між собою захоплення фотографією, малюванням, туризмом і спортом. Серед спортивних захоплень впевнено лідирує футбол.

Четверте місце - комп'ютерні ігри. Погодьтеся, ніхто не проти пару годин відпочити за комп'ютером, пограти у щось чи, сумуючи на роботі, розкласти «Косинку».

П’яте місце займає досить серйозне захоплення - іноземні мови. Це дійсно корисне хобі. Кожен знає - без знання іноземних мов доведеться важко.  Вивчати англійську, німецьку, французьку або італійську - заняття дуже захоплююче. Коли оволодієш азами і зможеш вільно розмовляти чужою мовою, відчуєш неймовірну насолоду. І не доведеться більше користуватися електронним перекладачем!

Шосте місце ділять читання, квітникарство і домашні тваринки.

Сьоме - колекціонування. Як би дивно не звучало, але і в наш час зустрічаються окремі молоді люди, які колекціонують календарики та автобусні квитки. Трохи дивне хобі для 21 століття, не знаходите? Багато дівчат колекціонують біжутерію. Можна тільки позаздрити вражаючій кількості сережок, кілець, ланцюжків і браслетиків.

Восьме місце впевнено займає приємне і не менш корисне хобі - заняття танцями. Шотландськими, народними або східними, не має значення. Головне - те задоволення і радість, що вони приносять.

Дев’яте місце - вишивка картин. Це захоплення з 17-18-го століть, але картини виходять сучасні та дуже стильні. 

Досить популярним хобі серед молодих людей можна назвати байк-спорт, скейтбординг, сноубординг, а також повальне захоплення паркуром – десяте місце.

Як бачите, не вибрати собі хобі з такого великого списку просто непристойно! При тому що в рейтингу перераховані лише найпопулярніші!

#ХОБІ  #ТВОЄХОБІ  #ЦІКАВЕХОБІ


Виховна година на тему:

«Україна – моя країна !!!» 

Мета: Розвивати інтерес до історії рідного краю та прагнення бути свідомими патріотами свого народу, навчити  розуміти та поважати традиції та звичаї, українського народу. Сформувати уявлення учнів про політичний устрій, промисловість, релігію та географічні дані нашої Батьківщини.

Наша славна Україна, 
Наше щастя і наш рай, 
Чи на світі є країна 
Ще миліша за наш край?

І в щасливі й злі години 
Ми для неї живемо. 
На Вкраїні й для Вкраїни 
Будем жити й помремо.


(В. Самійленко)

План уроку

Вступ

І. Історична довідка.

- Перші згадки

- Стародавня Київська держава

- Відносини

- Походження українців

- Історія козацтва

- Культура

ІІ. Загальні відомості про Україну.

-  Географічна Україна

-  Політична Україна

-  Адміністративна Україна

-  Рідна мова

-  Релігійна Україна

-  Промислова Україна

ІІІ. Традиції та звичаї, державні символи.

IV. Вікторина для учнів.

-        Напишіть страви із картоплі.

-        Загадки.

-        Продовжіть речення.

V.  Підведення підсумків виховної години.


ВСТУП

ЛЕГЕНДА ПРО УКРАЇНУ. Колись давно Бог створив народи і кожному наділив землю. Наші ж предки кинулися пізніше, але землі їм уже не дісталось. От вони й прийшли до Бога, а він у цей час моливсь, і вони не сміли йому щось сказати. Стали чекати. По якійсь хвилі Бог обернувся, сказавши, що вони чемні діти, хороші. Дізнавшись, чого прийшли до нього, запропонував їм чорну землю. «Ні, — відповіли наші предки, — там уже живуть німці, французи, іспанці, італійці». «Ну, тоді я вам дам землю ту, що залишив для раю, там є все: річки, озера, ліси, пустелі. Але пам’ятайте, якщо будете її берегти, то вона буде ваша, а ні — то ворога».
Пішли наші предки на ту землю, оселились і живуть донині. А країну свою назвали Україною.


І. Історична довідка.

Перші згадки про державу народу «рос», «рус» у візантійських, східних і західноєвропейських джерелах належать до першої половини IX ст. Давній літопис «Повість временних літ» датує початок «Руської землі» 860 роком.

Стародавня Київська держава охоплювала значні території, населені східними слов'янами, які мали істотний вплив на культуру, мову, побут сусідніх народів. Спеціалізація господарства в окремих регіонах визначила тісні внутрішні зв'язки між ними, а також торговельні і культурні зв'язки із скандінавськими країнами, Візантією, Угорщиною, Німеччиною, Францією, Англією, Вірменією, Грузією, країнами Середньої Азії, Персією, арабськими державами. Особливо тісними були зв'язки з сусідніми Болгарією, Польщею, Чехією.  

 Відносини з сусідніми й віддаленими державами сприяли поширенню відомостей про Україну. Зокрема в 1150-1153 pp. арабський мандрівник і купець Абу-Гамід тричі побував у Києві, написав такі книги, як «Антологія деяких чудес Заходу» і «Космографія», в яких є відомості про Русь, її природу і господарство, побут слов'ян. Арабський письменник Аль-Масуді (20-50 pp. X століття) у своїх описах слов'ян згадує русів, волинян, вказує на їх зв'язки з Іспанією, Римом, Візантією тощо. Найдавнішим з відомих нам арабських письменників, який писав про східних слов'ян, русів, був Ібн-Абдаллаг (820-912 pp.). Майже 29 років мандрував Ібн-Баттута (1304-1377 pp.) і написав книгу «Подарунок споглядачам про дива міст та чудеса подорожей», де описує також Крим і Приазов'я. Із подій, які відбувалися від початку християнської ери на терені сучасної України, можна виділити, наприклад, період Київської Русі, козацьку добу й барокову культуру.

Походження українців.  Наші батьки звикли до такого визначення: "Київська Русь - колиска трьох братніх народів". Але при намаганні виокремити власне українські елементи в староруській культурі виникає маса заперечень, мовляв, Київська-то Київська, але все-таки Русь, а не Україна якась! Маса похідних від цієї позиції аргументів іде ще від "благочестивої" теорії російського історика XІX століття Погодіна, що нібито в часи Київської Русі цю державу заселяли "росіяни", а "українців" у сучасному розумінні там не було зовсім - вони пізніше прийшли з півдня. Насправді не існувало у той час, та й до XІX століття ніякої іншої Русі ні для слов'ян, ні для європейських народів. Руський народ, або русини - це автентичні українці. Росіяни ж звалися москвини, москалі або московіти (Moskovіtes) в усіх документах, писаних місцевими хроністами чи мандрівними істориками.

 Історія козацтва. Козаками ставали одчайдухи, "асоціальні" елементи, які "лигалися" навіть із нечистою силою, порушували закони усіх держав, займалися розбоєм, пиятикою, нерідко заробляли тим, що рятували з рабства дітей заможних українських батьків у розрахунку на великий куш. Незважаючи на це, козацтво було армією, про володіння якою мріяв кожен монарх світу. Саме вони були буфером між турками, татарами й європейськими державами. "Моральне обличчя" козаків аж ніяк не є ідеальним, однак сучасним українцям незле було б повчитися козачій витривалості, хоробрості, побутовій невибагливості, мужності, товариськості.

Культура. У цей же час - XVІІ й XVІІІ століття - відбувається розквіт культури українського бароко. Релігійна й світська література, історичні хроніки, наукові трактати, церковна й мирська архітектура, театр - в усіх цих сферах людської діяльності того часу ми знаходимо гучні досягнення, які вивершились у "харизматичній" особі й культовій творчості Григорія Сковороди. Мислитель світового рівня, він вніс гідний вклад у скарбницю людської мудрості.

ІІ. Загальні відомості про Україну.

Географічна Україна — держава у Східній Європі, у південно-західній частині Східноєвропейської рівнини. Площа становить 603 628 км². Територія України витягнута з заходу на схід на 1316 км і з півночі на південь на 893 км.

Найбільша країна з тих, чия територія повністю лежить у Європі, друга країна за величиною на європейському континенті, якщо враховувати Росію. Межує з Росією на сході і північному сході, Білоруссю на півночі, Польщею, Словаччиною та Угорщиною — на заході, Румунією та Молдовою — на південному заході. На півдні і південному сході омивається Чорним і Азовським морями.

           Гірські масиви в Україні представлені частиною Карпатських  гір — Українськими Карпатами, де розташована найвища вершина України — гора Говерла (2061 м над рівнем моря), та Кримськими горами, найвищою вершиною яких є гора Роман-Кош (1545 м).  На території України протікає 63 119 річок і струмків загальною довжиною понад 206 тис. км, з них довжиною 10 км і більше — 3302. Більшість річок належить до басейну Чорного і Азовського морів і лише з 2-х % території води мають стік до Балтійського басейну (Сян і Західний Буг з їх притоками).   Головні ріки — Дніпро, Сіверський Донець, Південний Буг, Дністер, Дунай. Озер в країні близько 20 тис., з них лише 43 мають площу 10 км² і більше. Найбільше озеро Українського Полісся — Світязь має площу 27,5 км².  Більшу площу мають солонуваті озера лиманного походження — придунайські (Ялпуг — 149 км²), причорноморські (штучно опріснений Кундук (Сасик) — 204,8 км²), кримські (солоне озеро Сасик-Сиваш — 71 км²

 Політична Україна — унітарна демократична парламентсько-президентська республіка і має багатопартійну політичну систему. В Україні діють такі основні інститути державної влади: Президент, законодавча, виконавча та судова влади. Виконавча влада представлена Кабінетом Міністрів центральними органами виконавчої влади та органами виконавчої влади на місцях. Законодавчий орган — парламент — називається «Верховна Рада України». Судова влада представлена Конституційним Судом України. Україна є парламентсько-президентською республікою з окремою законодавчою, виконавчою та судовою гілками влади. Найвищим органом державної влади є Верховна рада України, а главою держави — Президент України.

За роки незалежності Україна мала пять президентів. Першим президентом незалежної України був Кравчук Л.М. (1991 – 1994 рр.), другий президент – Кучма Л.Д. (1994- 2005 рр), третій президент – Ющенко В.А. (2005 – 2010рр), четвертий президент – Янукович В.Ф (2010 – 2014рр) та п҆ятий діючий президент із 2014 року Порошенко П.О.

Адміністративна Україна. Віддавна на території України існували держави скіфів, сарматів, готів та інших народів, але відправним пунктом української державності й культури вважається Київська Русь 9—13 століття. Україна — унітарна держава. Вона складається з 24 областей, однієї автономної республіки Крим і двох міст з особливим статусом: Київ, столиця та найбільше місто, і Севастополь. За останнім переписом населення 2001 року в Україні проживали понад 48,4 млн осіб. З них 77,8 % становили українці, 17,3 % — росіяни і 4,9 % — представники інших національностей. Частка міського населення становила 32,5 млн осіб (67,2 %). Кількість жінок (53,7 %) переважала над кількістю чоловіків (46,3 %). Міста з найбільшою кількістю населення (понад 1 000 000): Київ, Харків, Дніпропетровськ, Донецьк, Одеса.  За чисельністю населення Україна посідає восьме місце в Європі. Частка міського населення становить 67,2 %.     

Україна займає 4 місце в світі за кількістю громадян з вищою освітою. Населення України відноситься до найбільш освіченого. Кількість людей з вищою освітою на душу населення у нас вища, ніж середньоєвропейський рівень.           

   Рідна мова. Офіційною мовою в Україні є українська. В результаті багатовікового зросійщення у східних і південних областях поширена російська мова. Яких тільки влучних характеристик та чудових епітетів не має наша рідна українська мова. Вона і співуча, і солов'їна, і милозвучна, і мелодійна, і калинова, і барвінкова, і материнська, і колискова і… кожен читач зможе продовжити цей емоційний ряд своїми власними оцінками та характеристиками. Я ж зупинюся на одній – головній і визначальній: українська мова -  це мова волелюбних людей.

                Історик зафіксував українські слова ще 448 р. н.е.

             Згідно з висновками багатьох мовознавців, українська мова виникла набагато раніше, ніж вважає офіційна наука. На думку цих дослідників, українська мова є найдавнішою з живих слов’янських мов, а російська мова новіша й походить від української церковної мови (церковнослов’янської) 448 р. н.е. візантійський історик Пріск Панікійський, перебуваючи у таборі гунського володаря Аттіли (на території сучасної України), записав слова “мед” і “страва”.

           Українська мова належить до слов’янської групи індоєвропейської мовної родини. Це єдина на сьогоднішній день державна мова в Україні. Також є однією з офіційних мов Придністров’я та частини Сербії. В 1918—1920 рр. вона була офіційною мовою Кубанської Народної Республіки. Українською розмовляють в Україні й у тих країнах, де є чимала українська діаспора (наприклад, у США, Канаді, Аргентині, Бразилії, Росії). З точки зору лексики, найближчими до української є білоруська (84%), польська (70%) та сербська (68%) мови. Російська — на четвертому місці (62%). А якщо порівнювати фонетику й граматику, то українська має від 22 до 29 спільних рис із білоруською, чеською, словацькою й польською мовами, а з російською — тільки 11.

Цікаві факти про українську мову:

1.    448 р. н.е. візантійський історик Пріск Панікійський, перебуваючи у таборі гунського володаря Аттіли (на території сучасної України), записав слова “мед” і “страва”.

2.    Українська абетка є одним з варіантів кирилиці, вона налічує 33 літери.

3.    Українська мова — одна з найпоширеніших мов у світі, і за кількістю носіїв посідає, за різними даними, 26 або 32 місце в світі.

4.    Українська мова дуже багата на синоніми. Наприклад, слово “горизонт” має 12 синонімів. Але абсолютний рекордсмен – слово “бити”. Згідно з “Коротким словником синонімів української мови”, їх аж 45.

5.    Українська мова багата на зменшувальні форми. Зменшувально-пестливу форму має, як не дивно, навіть слово “вороги” – “вороженьки”.

6.    З ХVІІІ до ХІХ ст. в українській мові використовувалося близько п’ятдесяти різних систем орфографії. За кількістю систем письма українська мова перевершує навіть монгольську, яка зазнала дуже багато змін у правописі.

7.    Найбільш уживаною літерою в українській абетці є літера “п”; на цю літеру також починається найбільша кількість слів. Літера “ф” – найменш уживана літера українського алфавіту. Слова, які починаються з цієї літери, в переважній більшості випадків прийшли в українську мову з інших мов.

8.    Іменник у нашій мові має 7 відмінків (один з них – кличний). Це відрізняє українську від інших східнослов’янських мов.

Релігійна Україна.  Більшість насе лення належить до християн східного обряду — православних і греко-католиків. Серед інших конфесій представлені римо-католицизм, протестантизм, іслам. Багато хто вважає, що лаври в Україні – єдині у світі. Це не так. Перші лаври з'явилися на початку 4 століття в Палестині. Ченці-самітники у пошуках спокою селилися в Іудейській пустелі, проводячи життя в молитвах і смиренні. Своє житло вони були змушені огороджувати стінами, щоб захистити себе від набігів кочівників-бедуїнів.

Лаври – це найбільші і значущі православні чоловічі обителі, що мають особливе духовне та історичне значення. У перекладі з грецької слово «лавра» означає: частина міста, населена місцевість, обнесена стіною або огорожею. Цю назву почали застосовувати до багатолюдних і важливих монастирів. Лавра – це різновид монастиря, але з більш великою територією і кількістю ченців, зі своєю особливою і давньою історією, а також безпосереднім підпорядкуванням патріарху. Лавра може бути тільки чоловічою. В Україні є 5 лавр.


 Свято-Успенська Києво-Печерська лавра визнана однією з найдавніших і значущих обителей на території України. За час свого існування легендарна святиня пережила чимало історичних потрясінь – війни, пожежі, руйнування та пограбування. Статус лаври монастир отримав у 1688 році. Історія Лаври почалася в 1051 році, за часів правління князя Ярослава Мудрого. На мальовничих дніпровських берегах в печері оселився чернець Антоній, який прибув зі Святої гори Афон у пошуках усамітнення від мирської суєти. З часом до нього почали приходити миряни: хто за порадою, хто з проханням про молитву, деякі селилися поруч. Згодом над печерами почали будувати наземні споруди.

          Білосніжний архітектурний ансамбль Свято-Успенської Почаївської лаври вражає своєю величчю і блиском золотих куполів. Він розкинувся на високому кам'янистому пагорбі Кременецьких гір. Це один з найбільш шанованих монастирів серед паломників. Православна обитель пережила чимало драматичних подій, її існування оповите численними переказами й легендами. За однією з них, монастир заснували київські ченці, рятуючись від набігів татар в 1240 році. У той час над Почаївською горою з'явилася ченцям Богоматір у вогняному стовпі, залишивши після себе відбиток стопи на камені з джерелом цілющої води. Там же монахи побудували перший дерев'яний храм в ім'я Успіння Пресвятої Богородиці. Перші документальні згадки про святу обитель належать до 1527 року. Неоціненний внесок у розвиток монастиря зробила місцева поміщиця Ганна Гойська. Вона подарувала монастирю чудотворну ікону Божої матері, привезену зі Сходу в 1559 році грецьким митрополитом Неофітом. Також поміщиця пожертвувала кошти на будівництво Почаївської церкви та келій для ченців. У 1833 році монастир отримав статус лаври.

 На мальовничих схилах річки Сіверський Донець розташувалася Свято-Успенська Святогірська лавра, одна з головних святинь сходу України. Свята обитель, відроджена після десятиліть радянського атеїзму, знову красується в оточенні національного парку «Святі гори». Перші документальні згадки про Святі гори датуються 1526 роком. Але багато істориків сходяться на думці, що монастир з'явився на схилах крейдяних гір ще до хрещення Київської Русі. Про те, що у цих місцях були християнські поселення, свідчить Іпатіївський літопис. У 1111 році місцеві християни зустрічали тут великого князя Володимира Мономаха. 



              Свято-Успенська Унівська лавра Унівський монастир Успіння Пресвятої Богородиці зі статусом лаври є центральною обителлю монахів-студитів, одного з орденів УГКЦ. Орден студитів був заснований наприкінці 8 століття Теодором Студитом з Константинополя, він же був автором Студійського уставу для ченців, що діє донині. Унівський монастир-фортеця розташований на околиці села Унів, в оточенні лісистих гір. Перші згадки про монастир належать до 1395 року, вже тоді він згадувався як відомий духовний центр Галичини. 

Свято-Іванівська лавра Лавра Святого Іоанна Хрестителя Студійського уставу УГКЦ – обитель, що рідко згадується й несправедливо забута, хоча знаходиться майже в самому центрі Львова. Заснований монастир був у 1927 році Митрополитом Андреєм Шептицьким, він є повноцінною другою лаврою УГКЦ з відповідною грамотою митрополита, статусу якої ніхто і ніколи не відміняв. Розташовується лавра на території Музею народної архітектури та побуту з народною назвою «Шевченківський гай». Центральний храм Лаври – дерев'яна церква Премудрості Божої, привезена до Львова в 1930 році із карпатського села Кривка, що на Турківщині. Церква Святого Миколая 1763 року була сильно пошкоджена під час Першої світової війни, тому сільська громада спорудила  новий храм, а старий був проданий Лаврі. 7 липня 1931 року церкву освятили вдруге на честь Святої Софії – Премудрості Божої.

Промислова Україна. Україна  — промислово-аграрна країна. Вона є одним з провідних експортерів деяких видів сільськогосподарської продукції й продовольства. Народно-господарський комплекс країни включає такі види промисловості: важке машинобудування, чорна та кольорова металургія, суднобудування, автомобілебудування, авіабудування, виробництво техніки, обладнання для електростанцій, нафтогазової та хімічної промисловості. Україна є потужним виробником та експортером електроенергії. Налагоджено виробництво ракетоносіїв, супутників та обладнання для дослідження космосу. 

 У даний час країна має чотири активні атомні електростанції, розташованих в м. Кузнецовськ, Енергодар, Южноукраїнськ і Нетішин. Україна є значним виробником зброї — танків, військово-транспортних літаків, зенітно-ракетних комплексів, оптичного обладнання.Україна є одним із членів-засновників Організації Об'єднаних Націй,  також членом понад сорока міжнародних організацій, зокрема ОБСЄ (1992), МВФ (1992), МБРР (1992), СОТ (2008), Ради Європи (1995). Україна є потужним виробником електроенергії. Налагоджено виробництво ракет-носіїв, супутників та обладнання для дослідження космосу. Україна є значним виробником зброї — танків, військово-транспортних літаків, зенітно-ракетних комплексів, оптичного обладнання.

Україна належить до провідних мінерально-сировинних держав світу. Поєднання різновікових (від архею до кайнозою) структурних елементів, що сформувалися внаслідок вияву всіх властивих становленню земної кори процесів, зумовило широкий діапазон корисних копалин, що становлять мінерально-сировинну базу країни. Україна, яка займає всього 0,4 % земної суші і де проживає 0,8 % населення планети, має в своїх надрах 5 % мінерально-сировинного потенціалу світу. В Україні розвідано 20 тис. родовищ і проявів 111 видів корисних копалин (за даними УНІАН — 200 видів корисних копалин, 120 з яких використовує людство сьогодні). З них 7807 родовищ 94 видів корисних копалин мають промислове значення і враховуються Державним балансом запасів. Найбільше економічне значення мають кам'яне вугіллянафта і газ, залізні і марганцеві рудисамородна сіркакам'яна і калійна солі, нерудні будівельні матеріали, мінеральні води. Їх родовища розташовані в різних геологічних регіонах України. За розвіданими запасами деяких корисних копалин Україна випереджає РФСШАВелику БританіюФранціюФРНКанаду та ін. Зокрема, за запасами і видобутком залізних, марганцевих, титано-цирконієвих руд, багатьох видів неметалевої сировини Україна в кінці XX ст. займала провідне місце серед країн СНДЄвропи і світу.

Українці, а саме конструкторське бюро Антонова, розробили літак із найбільшою у світі вантажопідйомністю — Ан-225 «Мрія». Спочатку він проектувався для транспортування космічних кораблів. Наразі «Мрія» виконує комерційні вантажні перевезення.



                                         ІІІ. Традиції та звичаї, державні символи.

Всі у світі знають традиційну українську писанку та вишиванку, червоний борщ та  вареники, особливо українська земля славиться смачними стравами та салом.

Українські страви: борщ, капусняк, квашена капуста, пиріжки, галушки, сирники, сало з часничком, холодець, хрін, ковбаса, млинці, вареники з сметанкою або шкварочками, крученики , кльоцки, деруни, пампушки, маківники.




            

           До українських символів можна віднести писанку, пісню солов’їну, поезію Кобзаря, вишиванку, Петриківський розпис, глиняний посуд, диво –калинове. Усі релігійні свята мають свої традиції у святкуванні, до українських традицій можна віднести дідух і кутя на Різдво, писанки і пасхальний хліб на Великдень, весільні вишитий рушник та коровай, колядки та маївки, стрибки через вогонь на Івана Купала, національний вишитий одяг.

Гімн України.

Держа́вний гі́мн Украї́ни — один з головних державних символів України поряд з прапором і гербом. Державним гі́мном є перший куплет та приспів пісні «Ще не вмерла України і Слава, і Воля», слова Павла Чубинського, музика Михайла Вербицького.

Ще не вмерла Україна

Ще не вмерла України і слава, і воля,

 Ще нам, браття молодії, усміхнеться доля.

 Згинуть наші вороженьки, як роса на сонці,

 Запануєм і ми, браття, у своїй сторонці.

Душу, тіло ми положим за нашу свободу.

 І покажем, що ми, браття, козацького роду.

Станем, браття в бій кровавий від Сяну до Дону,

 В ріднім краю панувати не дамо нікому;

 Чорне море ще всміхнеться, дід Дніпро зрадіє,

 Ще у нашій Україні доленька наспіє.

Душу, тіло ми положим...

А завзяття, праця щира свого ще докаже,

 Ще ся волі в Україні, піснь гучна розляже,

 За карпати відоб'ється, згомонить степами,

 України слава стане поміж народами.

Душу, тіло ми положим...


Держа́вний пра́пор Украї́ни — стяг із двох рівновеликих горизонтальних смуг синього і жовтого кольорів.

23 серпня в Україні щорічно відзначають День державного прапора.

Центральною геральдичною фігурою герба є Тризуб Володимира І Святого, великого князя київського, володаря Русі

16 липня 1990 року Верховною Радою Української PCP була прийнята Деклара́ція про́ держа́вний сувереніте́т Украї́ни.

24 серпня 1991 р. Верховна Рада України прийняла Історичний документ виняткового значення для долі українського народу — Акт проголошення незалежності України. У ньому зазначалося:«          Виходячи із смертельної небезпеки, яка нависла була над Україною в зв'язку з державним переворотом в СРСР 19 серпня 1991 року, продовжуючи тисячолітню традицію державотворення в Україні, виходячи з права на самовизначення, передбаченого Статутом OOH та іншими міжнародно-правовими документами, здійснюючи Декларацію про Державний суверенітет України, Верховна Рада Української Радянської Соціалістичної Республіки урочисто проголошує незалежність України та створення самостійної Української держави — України.

Територія України є неподільною і недоторканою.Віднині на території України мають чинність винятково Конституція і закони України. Цей акт набирає чинності з моменту його схвалення.

IV. Вікторина для учнів.

1.Напишіть традиційні страви із картоплі ( картопля смажена, картопля печена, деруни, вареники із картоплею, картопля із підливкою, крученики, картопляники, клецки катопляні,  картопляні зрази або крокети, картопля запечена з м҆ясом, картопляна запіканка, картопля фрі, картопляні галушки, картопля відварена, картопля в мундирах, картопляні трубочки, картопля по –селянськи, картопля в медовому соусі, і т.п.

2. Загадки.

Реве віл на сто гір,
на сто кроків,
на сто потоків.

 

(грім)

Під землею птиця
кубло звила і яєць нанесла. 

 

(картопля)

Сидить баба на грядках,
вся закутана в хустках. 

 

(капуста)

 

 

 

А що то за коні в гаю на припоні:
довгасті, голчасті, зеленої масті,
нікого не возять, лише солі просять.

 

(огірки)

Ні звір, ні птиця, 
ніс, як спиця; 
летить — кричить, 
сидить — мовчить; 
хто його вб'є, 
власну кров проллє. 

 

(комар)

Виглядають — дожидаються, 
а побачать — розбігаються. 

 

(дощ)

У темному хліві 
білі ягнята. 

 

(рот та зуби)

Довкіл озера очерет росте. 

 

(очі та вії)

Золотий пішов,
А срібний прийшов. 

 

(сонце і місяць)

 

Сімсот соколят
на одній подушці сплять. 

 

(соняшник)

Два кільця, два кінця, 
посередині цвяшок.

 

(ножниці)

У двох матерів 
по п'ятеро синів 
і всі на одне ім'я. 

 

(руки, пальці)

 

 

3.    Продовжіть речення.

 

-        Найвища гора в країні .....        (Говерла)

-        Через Київ протікає ріка .....    (Дніпро)

-        На скільки областей поділяється Україна?     ( 24області )

-        Скільки атомних станцій є в Україні?     ( 4, Нетішин, Южноукраїнськ, Кузнецовск, Енергодар)

-        Сині очі Волині, найбільше озеро Волині..... ( Світязь)

-        Коли відзначають День державного прапора? ( 23 серпня )

-        Скільки президентів було в Україні? ( 5 - Кравчук, Кучма, Ющенко, Янокович, Порошенко)

-        Яку релігію сповідують більшість українців? (християнство)

-        Як називається літак із найбільшою у світі вантажопідйомністю?

 (Ан-225 «Мрія»)

 

V.             Підведення підсумків виховної години.

 

1.    Що Вам найбільше запам'яталося із виховної години?

2.    Чи маємо ми підстави гордитися нашою Батьківщиною?

3.    Чи можна вважати українців розумною нацією?

4.    Які Вам найбільше подобаються українські традиції?



Година спілкування на тему: ««Я – людина, але яка?»

Мета: сформувати прагнення пізнавати себе, один одного, пізнати свій світ і світ своїх близьких людей, свої захоплення, мрії, прагнення та бажання.

Розкрити суть понять: людина – частинка природи; людина – особистість; людина – громадянин;  людина – творець майбутнього).

План заняття

1.    Вступ. Дискусія «Якими бувають люди?», учні повинні дати характеристику своїх знайомих.

2.    Дискусія з учнями:  «На вашу думку, людина – хто це?»

3.    Людина – частинка природи.

4.    Притча про двох мудреців

5.    Людина – особистість, тест «Ваша особистість».

6.    Вправа «Який я?», розвиваємо уміння вивчати себе, свої риси. Робимо компліменти один одному.

7.    Людина – громадянин.

8.    Людина – творець майбутнього.

9.    Тест на визначення темпераменту.

10. Підсумок тестування,  визначення темпераменту:

11. Обговорення особистих рис людини.

Вступ.

   Сьогодні в нас розпочнеться година спілкування «Я - людина, але яка?» Під час заходу ми будемо прагнути пізнати себе, один одного, пізнати свій світ і світ своїх близьких людей, свої захоплення, мрії, прагнення та бажання. Ми живемо в одній класній родині, але чи знаємо ми один одного, та й самих себе.

        Дискусія з учнями:  На вашу думку, людина – хто це?(відповіді учнів аналізуються і визначаються основні засади):

 - людина – частинка природи;

 - людина – особистість;

 - людина – громадянин;

 - людина – творець майбутнього).

І. Людина – частинка природи.

Людина – природна істота, представник Homo sapiens. Кожна людина володіє певною зовнішністю, має певний зріст, колір шкіри, вагу, конституцію тіла, голос. Все це дано їй батьками та самою природою. Одній людині природа дала гарну зовнішність, міцне здоров’я, талант, здібності. Але є люди, яких з тих чи інших причин, природа обділила. Це може бути і негарна зовнішність, і фізичні вади, і відсутність деяких здібностей. Але треба твердо запам’ятати: безнадійно обділених природою немає. Завжди є явна і прихована краса і обдарованість. Людина може бути некрасивою ззовні і притягувати до себе людей. Тобто в ній є щось таке, що приваблює навколишніх, незалежно від її зовнішності.

 Історія має багато прикладів, коли великі люди були некрасиві, та їх індивідуальність і талант зробили їх відомими на весь світ. Такими були: Байрон, Паганіні, Лермонтов і багато інших. А деякі люди з фізичними вадами досягли в своєму житті великих успіхів, пізнали щастя. Так закладено природою, що відсутність певних здібностей компенсується наявністю інших.

Людина красива, коли не падає духом, поважає себе, любить життя та прагне змінити своє життя на краще, коли ніколи не зупиняється на досягнутому. Людина красива, коли вона здорова.

Здоров’я – найцінніший скарб, подарований нам Природою. Здоров’я турбує всіх. Хоча існує парадокс: людина не думає про здоров’я, коли здорова, а починає думати тоді, коли його втрачає.

Ми повинні пам’ятати слова вченого фізика І.П.Павлова: «Здоров’я – це безцінний дар природи, воно дається, на жаль, не навіки, його треба берегти. Але здоров’я людини багато в чому залежить від неї самої, від її способу життя, умов праці, харчування, її звичок і духовності».

Зараз я пропоную вам обговорити питання «Причини погіршення здоров’я людини та шляхи його зміцнення»

Причини погіршення здоров’я

Шляхи зміцнення здоров’я

Шкідливі звички (тютюнопаління, алкоголізм, вживання наркотичних речовин);

- вести здоровий спосіб життя;

- пропагувати здоровий спосіб життя;

 

Несприятливе навколишнє середовище;

- озеленювати рідне місто;

- знати основні правила захисту від хімічних та радіоактивних забруднень;

- накладати штрафи на підприємства – забруднювачі, примушувати їх використовувати в своїй технології засоби очищення води, повітря, ґрунту;

Неякісне харчування;

- вводити в раціон побільше свіжих фруктів та овочів;

- знати основні засади правильного харчування;

- не вживати продукти, що містять консерванти;

Малорухливий спосіб життя;

- більше часу проводити на свіжому повітрі;

- заняття в спортивних секціях;

Недотримання режиму  та правил гігієни;

- дотримуватися режиму;

- загартовування;

- дотримання правил особистої гігієни;

Неякісне медичне обслуговування;

- звертатись лише до фахівців;

- вимагати від лікарів пояснення причин та наслідків хвороби;

- чітко дотримуватися вимог лікарів;

Негативна спадковість;

- вести здоровий спосіб життя;

- з’ясувати, які хвороби є спадковими і звернутися до лікаря-генетика, що надасть інформацію щодо можливості вберегтися від захворювання;

Напружений графік роботи та навчання, стрес;

- розподілити час так, щоб обов’язково був час і для відпочинку;

- здоровий сон;

 

    Коли людина щодня говорить, що їй погано, все недобре в житті, то через деякий час дійсно в людини з’являються проблеми, негаразди, хвороби – думка матеріалізувалась в реальність. Але, якщо щодня дякувати долі за гарну погоду, за тепле сонечко, за лагідний вітерець, за добрих друзів, посміхатися всім, любити ближніх, то незабаром ви збагнете, що дійсно в вашому житті все чудово. Отже, думка – це могутня сила. Завдяки думці ми можемо стати здоровими, красивими і щасливими. Тому наші думки повинні бути світлими, добрими, щирими, позитивними. Живіть, любіть один одного, допомагайте один одному, дійте і сміливо йдіть по цьому життю.

Притча про двох мудреців

     В одному селищі жило два мудреці.  Один з них був доброю, спокійною, врівноваженою, чесною людиною. Він завжди давав людям слушні поради, на всі запитання він знав відповіді. Тому багато людей звертались до нього за допомогою. Інший був заздрісною людиною. Тому йому не давала спокою популярність доброго мудреця. Він щодня думав, яку б задачу задати мудрецю, щоб той не знайшов правильної відповіді, і всі тоді б зрозуміли, що він вже й не такий мудрий.

     І одного разу заздрісний мудрець придумав: він спіймає метелика, покладе його на долоню і спитає доброго мудреця, який метелик у нього в руці: живий чи мертвий. Якщо він скаже живий – злий мудрець зіжме долоню і метелик буде мертвим, якщо ж скаже, що мертвий – він розіжме долоню, а там живий метелик.

     Ось прийшов заздрісний мудрець до доброго. І спитав:

-    Ось ти, мудрець такий мудрий, знаєш відповіді на всі запитання. А чи відповіси ти, який метелик у мене в руці – живий чи мертвий?

    З посмішкою поглянув на нього добрий мудрець і відповів:

-    Все в твоїх руках!

Отже, шановні учні, все в наших руках і наше здоров’я в наших руках.

ІІ. Людина – особистість.

Людина приходить в світ. І з перших років свого життя починає задавати собі питання «Хто я?», «Який я?», «Чи знаю я себе?»  А взагалі, чи потрібно нам знати самих себе?

Коли людина знає свої справжні чесноти, їй легше домогтися успіху в будь-якій справі, правильно визначити своє місце в житті.

Давайте, проведемо тест «Ваша особистість»

1.     Чи легко ви сходитесь з людьми? (так – 1 ; не дуже – 3; ні – 5)

2.     Ви палите? (так – 1; іноді – 3; ні – 5)

3.     Якщо ви негарно вчинили чи обманули, то...(ніколи нікому не зізнаєтесь – 1; інколи зізнаєтесь – 3; завжди в цьому зізнаюсь – 5)

4.     Якби друзі запропонували б вам спробувати наркотики, ви погодилися б? (так – 1; не знаю – 3; ні – 5)

5.     Ви вважаєте, що твереза людина серед п’яних – «біла ворона»? (так – 1; не впевнені – 3; ні – 5)

6.     Якби до вас за допомогою звернулися люди, що постраждали внаслідок катастрофи, віддали б ви останні гроші? (так – 5; не всі – 3; ні – 1)

7.     Як би ви побачили, що ваші друзі принижують когось, ви б заступилися? (так – 5; не впевнені – 3; ні – 1)

8.     Якби сліпому потрібна була ваша допомога, щоб перейти дорогу, ви б допомогли? (так – 5; якби не поспішали – 3; ні – 1)

9.     Якщо батьки хочуть вас чомусь навчити, ви... (вчитесь – 5; робите вигляд, що вчитесь – 3; ні – 1)

10.          Коли батьки просять допомоги по господарству, ви погоджуєтесь? (так – 5; іноді – 3; якщо примушують – 1)

Оцінювання результатів тесту:

    10 – 22 бали. Ваша особистість ризикує не проявитися ніколи. Ви живете сіро і буденно, не заглядаючи в майбутнє. Ви – залежна людина, і, перед усім, від себе, а ще від своїх друзів. Вам важко відстоювати свої права і думки. Вам здається, що ви хороша людина і можете за когось постояти.

     Рекомендації. Перестаньте думати, що добрі і погані вчинки здійснюють дурні люди. Не шукайте дешевої популярності, прагніть в житті світла.

     23 – 38 балів. Ваша особистість починає прокидатися. Ви здатні протистояти негативному впливу і заглядати в майбутнє, розуміючи, що шкільні роки – це преамбула, що життя попереду і її якість залежить від того, що і як ви робите зараз. Ви думаєте про інших, проте, думаючи, нічого не робите. Ви поки що не розумієте, що коли людина віддає, вона отримує багато позитивних якостей, які принесуть користь в майбутньому.

     Рекомендації. Зрозумійте, що особистість проявляється у вчинках. Поспішайте робити добро, і вам також будуть відповідати добром.

     39 – 50 балів. Ваша особистість деяким чином проявилась. Ви розумієте, що корисно, і чого вартий втрачений для самовдосконалення час. Ви не боїтесь роботи завдяки здатності мобілізувати вольові зусилля над собою. Ви орієнтуєтесь не на тих, хто сильніше, а на тих, хто цікавіше і корисніше. Можливо, з вами нелегко спілкуватися, але ви від цього отримуєте велике задоволення.

ІІІ. Вправа «Який я?», розвиваємо уміння вивчати себе, свої риси.

Викладач зачитує учням перелік рис позитивних та негативних, кожен учень повинен вибрати ті, які найбільше підходять йому і записати 10 із них. Потім проводимо аналіз.

До вашої уваги перелік позитивних та негативних  якостей особистості, Ваше завдання записати у перший стовпчик позитивні риси, які притаманні вам, у другий негативні. Потім зробимо аналіз.

     Але найважче – побачити в собі негативні якості. Кожен з нас завжди бачить себе передусім з кращого боку. І це цілком природно. Але ідеальних людей не буває, і краще знати про себе все, щоб у майбутньому намагатися позбутися небажаних рис. Ми ніколи не зможемо стати ліпшими і змінити своє життя, якщо не «побачимо» цих вад і не почнемо працювати над ним. Ми можемо брехати людям, одягати маски вихованих, правдивих, благочесних, але ніколи не можна брехати собі. Давайте чесно дивитись на себе, і тоді наше життя зміниться і ми здобудемо свободу.

     Тому я пропоную зараз глибоко заглянути в себе і зізнатися, які ж негативні якості ви маєте (учні виконують завдання).

Риси особистості:

·       добрий                                                     злий

·       чуйний                                                     бракує чуйності

·       розумний                                                 міг би бути розумнішим

·       веселий                                                    невеселий

·       мовчазний                                               балакучий

·       щирий                                                      нещирий

·       товариський                                            самітник

·       чемний                                                     міг би бути чемнішим

·       приємний                                                неприємний

·       люб’язний                                               грубий

·       дотепний                                                 нудний

·       цікавий                                                    нецікавий

·       має почуття гумору                               не вистачає почуття гумору

·       не любить суперечок                             любить сперечатися

·       поступливий                                           впертий

·       відвертий                                                замкнений

·       уважний                                                  неуважний

·       працьовитий                                           лінивий

·       стриманий                                              невитриманий

·       справедливий                                         несправедливий

·       рішучий                                                  нерішучий

·       альтруїст                                                егоїст

·       оптиміст                                                 песиміст

·       ніколи не хвалиться                              хвалькуватий

·       компанійський                                       сором’язливий

·       відстоює свою точку зору                    слабовільний

·       лояльний                                                нетерпимий

·       спокійний                                               неспокійний

·       скромний                                                міг би бути скромнішим

·       цілеспрямований                                   не має певної мети

·       вимогливий                                            невимогливий

·       гордий                                                    не має гордості

·       дбайливий                                              недбалий

·       довірливий                                             недовірливий

Учні зачитують свої позитивні та негативні риси характеру, проводимо аналіз. Наголосити на тому, що у кожного із них перевага у хороших якостях, а негативних необхідно позбуватися, намагаючись стати добрішим, чесним, пунктуальним, щирим.

ІV. Визначення темпераменту.

ТЕСТ НА ВИЗНАЧЕННЯ ТЕМПЕРАМЕНТУ

Колись давно давньогрецький лікар Гіппократ виділив чотири типи темпераменту. Ця класифікація актуальна й донині. Однак «чисті» холерики, сангвініки, флегматики та меланхоліки зустрічаються не часто. Більшість людей відносяться до так званих змішаних типів темпераменту. Їм властиві риси різних типів темпераменту, один із яких, як правило, переважає. Цей тест складається з 4 частин, у кожній частині - 20 тверджень, що характеризують певний тип темпераменту. Вам потрібно буде погодитися або не погодитися з кожним твердженням в залежності від того, наскільки воно підходить вам.

Викладач зачитує учням критерії по блоках, учні ставлять відмітку навпроти номеру критерію, якщо дана риса відповідає його особистості:

Частина 1

1.    Я метушливий і непосидющий.

2.    Я нестриманий і запальний.

3.    Я нетерплячий.

4.    Я різкий і прямолінійний у спілкуванні.

5.    Я часто є ініціатором різних заходів.

6.    Я впертий

7.    У суперечці я дуже спритний.

8.    Мені важко дотримуватися певного ритму в роботі.

9.    Я часто йду на ризик.

10. Я не пам'ятаю образ.

11. Я говорю дуже швидко та збуджено.

12. Я неврівноважений і часто гарячуся через дріб'язки.

13. Я нетерпимий до недоліків інших.

14. Я люблю дражнити людей.

15. Моя міміка дуже виразна.

16. Я швидко приймаю рішення.

17. Мене приваблює все нове.

18. Мої рухи рвучкі та різані.

19. Я завжди наполегливо йду до поставленої мети.

20. У мене часто без особливих причин змінюється настрій.

Частина 2

1.              Я – життєрадісна людина.

2.              Я енергійний і завжди знаю, куди спрямувати свою енергію.

3.              Я не завжди доводжу до кінця те, що розпочав.

4.              Я часто себе переоцінюю.

5.              Все нове я схоплюю миттєво.

6.              Мої інтереси непостійні.

7.              Свої невдачі я переживаю досить легко.

8.              Мені легко пристосуватися до практично будь-яких обставин.

9.              Будь-яка справа, якою я займаюся, захоплює мене.

10.          Як тільки мій інтерес до справи вгасає, я, як правило, кидаю її.

11.          Я легко включаюся в нову роботу, а також перемикаюся з одного виду діяльності на іншій.

12.          Монотонна кропітка робота гнітить мене.

13.          Я товариський і чуйний, у мене багато друзів.

14.          У мене висока працездатність, я дуже витривалий.

15.          Я говорю зазвичай голосно, швидко та чітко.

16.          Навіть у складних і непередбачених обставинах я не втрачаю самовладання.

17.          Я завжди доброзичливо налаштований.

18.          Я звичайно швидко засинаю та прокидаюся.

19.          Я часто приймаю поспішні, необдумані рішення.

20.          Іноді я слухаю когось неуважно, не вникаючи в суть розповіді.

Частина 3

1.    Зазвичай я спокійний і холоднокровний.

2.    У всіх своїх справах я дотримуюся певної послідовності.

3.    Зазвичай я розважливий і обережний.

4.    Я спокійно переношу очікування.

5.    Якщо мені нема чого сказати, я волію мовчати.

6.    Моя мова розміряна та спокійна, без яскравого емоційного обарвлення.

7.    Я стриманий і терплячий.

8.    Я звичайно доводжу те, що розпочав, до кінця.

9.    Я не витрачаю сили на дрібниці, але можу бути дуже працездатним, якщо бачу, що справа того варта.

10. У роботі та у житті я дотримуюся звичної схеми.

11. Мені легко стримати свої емоції.

12. Похвала або критика на мою адресу мало хвилюють мене.

13. До жартів на свою адресу я ставлюся поблажливо.

14. Мої інтереси відрізняються сталістю.

15. Я повільно втягуюся в роботу або перемикаюся з одного виду діяльності на іншій.

16. Зазвичай в мене рівні відносини з усіма.

17. Я акуратний і люблю порядок у всьому.

18. Мені важко адаптуватися до нового оточення.

19. Я дуже витриманий.

20. Контакт з новими людьми я налагоджую поступово.

Частина 4

1.    Я сором’язливий.

2.    У незнайомому оточенні я почуваю себе розгубленим.

3.    Мені важко заговорити з незнайомою людиною.

4.    Іноді я не вірю у свої сили.

5.    Я спокійно переношу самітність.

6.    Невдачі гнітять мене.

7.    Іноді я надовго замикаюся в собі.

8.    Я швидко стомлююся.

9.    Я говорю дуже тихо, іноді майже пошепки.

10. Я завжди підбудовуюся під мого співрозмовника.

11. Іноді щось вражає мене настільки, що я не можу стримати сліз.

12. Я дуже чутливий до похвали або критики.

13. Я висуваю високі вимоги до себе й оточуючих.

14. Я буваю недовірливим і підозрілим.

15. Я людина, яку можна легко ранити.

16. Мене легко скривдити.

17. Я волію приховувати свої думки від оточуючих.

18. Я боязкий і малоактивний.

19. Я звичайно безмовно підкоряюся наказам.

20. Мені хотілося б викликати в оточуючих співчуття до себе.

Підсумок тестування,  визначення темпераменту:

Підрахувати загальну кількість позитивних відповідей (А).Підрахувати кількість позитивних відповідей окремо в кожній частині (A1, A2, A3, A4).

Обчислити відсоток позитивних відповідей з кожного типу темпераменту:

холерик = (А1/А) х 100 %;   сангвінік = (А2/А) х 100 %;

флегматик = (А3/А) х 100 %;  меланхолік = (А4/А) х 100 %.

Отримані результати будуть означати, яку частину у вашому темпераменті складає кожен з цих типів.

Результати тесту

· Якщо результат з якогось типу дорівнює 40 % або вище, то цей тип темпераменту у вас є домінуючим.

· Якщо результат з якогось типу дорівнює 30–39 %, то риси, характерні для цього типу, виражені у вас досить яскраво.

· Якщо результат з якогось типу дорівнює 20–29 %, то рівень виразності характерних для цього типу темпераменту рис у вас середній.

· Якщо ж результат склав 10–19 %, то риси даного типу темпераменту у вас виражені слабко.

Підсумок уроку: сьогодні на уроці ми гарно поспілкувалися, дізналися багато нового та цікавого, визначили тип темпераменту кожного учня, обговорили хороші та негативні якості особистості, провели дискусію про шкідливі звички людини та їх вплив на здоров’я і зробили висновок, що «здоров’я – це головний скарб людини, і його потрібно берегти», «кожна людина – це особистість, однакових людей немає», «потрібно у кожній людини знаходити щось доброго, бути доброзичливим».

Вправи для рефлексії.

А зараз ми проведемо цікаву гру.

Завдання №1: «Емоція без слів» . Вчитель показує картинку смайлика, учень повинен повторити емоцію виразом свого обличчя та жестів.

Завдання №2: учитель сортує учнів між собою по парах, бажано, щоб у парі були не друзі і різні люди за темпераментом. Завдання учнів за 2 хвилини дізнатися якнайбільше про свого товариша, а потім представити його «креативне представлення іншим учням». Поцікавтеся : про родину, хобі, улюблені страви, риси особистості, улюблені книги, музику, фільми.

Під час представлення вчитель задає додаткові запитання про товариша, на основі вірних відповідей, виставляються бали від 0 до 12.

1.    Улюблений колір.

2.    Його улюблений фільм.

3.    Як звати його бабусю

4.    Чи є у нього домашній улюбленець.

5.    Улюблена страва.

6.    Улюблена марка авто.

7.    Улюблений напрямок музики.

8.    Улюблена пора року.

9.    Що він любить більше морозиво чи шоколад?

10. Як звати його дівчину?

11. Яку книгу останню книгу він прочитав?

12. Яку країну він би хотів відвідати?

 

Рефлексія: Що вам запам'яталося на уроці найбільше? Який висновок Ви зробили після даної години спілкування? Які людські риси Ви вважаєте найкращими? Які людські риси Ви вважаєте дуже негативними?

 

 


Немає коментарів:

Дописати коментар